SZKOŁA KSIĄŻNICE

• Decrease font size

Wycieczka do Sandomierza i Baranowa Sandomierskiego - 8.10.2018

Email Drukuj PDF

8 października 2018 roku odbyła się wycieczka do Sandomierza. Uczestniczyli w niej wszyscy uczniowie Szkoły Podstawowej w Książnicach wraz z wychowawcami i niektórymi rodzicami. Najpierw wszyscy zebraliśmy się na parkingu obok naszej szkoły. Następnie powitali nas nauczyciele. Potem wsiedliśmy do autokaru i zajęliśmy swoje miejsca. W dalszej kolejności nauczyciele sprawdzili listę obecności. Okazało się, że wszyscy są obecni, a więc wyruszyliśmy w podróż do Sandomierza. Podczas jazdy uczestnicy wycieczki podziwiali piękne, kolorowe, jesienne krajobrazy oraz miło ze sobą rozmawiali. W połowie drogi zatrzymaliśmy się w pobliżu Jeziora Tarnobrzeskiego. Spacerowaliśmy po jego brzegu i zbieraliśmy kamienie. W końcu wyruszyliśmy w dalszą podróż. Po długich oczekiwaniach dotarliśmy do Sandomierza, a tam zaczęliśmy zwiedzanie miasta. Najpierw wsiedliśmy na statek, którym odbyliśmy  rejs po Wiśle. Gdy płynęliśmy, podziwialiśmy piękną rzekę. Później pojechaliśmy do Wąwozu Królowej Jadwigi, który liczył pół kilometra długości i był dość głęboki. Dróżka, która prowadziła jego dnem, była usypana kolorowymi liśćmi. Gdy wyszliśmy z wąwozu, udaliśmy się w kierunku kościoła św.Jakuba. Został on wybudowany w XVI wieku przez dominikanów. W dalszej kolejności poszliśmy na Rynek, aby kupić pamiątki. Później udaliśmy się na obiad do restauracji ,,Ciżemka". Zjedliśmy tam zapiekane ziemniaki, filet z kurczaka i surówkę z marchewki. Gdy wracaliśmy do autobusu, zrobiliśmy sobie jeszcze grupowe zdjęcie na Rynku Starego Miasta. Następnie wyjechaliśmy z Sandomierza. Po drodze zatrzymaliśmy się jeszcze w Baranowie Sandomierskim, by zwiedzić zamek i ogród zamkowy. Ten zamek jest zwany ,,Małym Wawelem", bo jest przykładem architektury renesansowej. Później ruszyliśmy w drogę powrotną. Wesołe rozmowy i drobne upominki od pani kierownik wycieczki jeszcze bardziej umiliły nam czas. Na koniec śpiewaliśmy piosenki. W końcu dotarliśmy do Książnic. Pożegnaliśmy się z paniami i rozeszliśmy się wraz z rodzicami do domów. Według mnie to był niezapomniany dzień, ponieważ wspaniale się bawiliśmy. Wydaje mi się, że inni uczestnicy wycieczki też tak myślą. Dowiedzieliśmy się tam wiele ciekawych rzeczy o Sandomierzu. (Katarzyna Szostek kl.VI)