SZKOŁA KSIĄŻNICE

Wydarzenia z życia szkoły - 2018/2019

Święto Edukacji Narodowej - 12.10.2018

Email Drukuj PDF

12 października 2018 r. w naszej szkole obchodzony był Dzień Edukacji Narodowej. Z tej okazji cała społeczność szkolna wzięła udział w akademii przygotowanej przez uczniów klas: VI, VII i VIII pod kierunkiem p. Elżbiety Głodzik. Pani Dyrektor Renata Koba w swoim wystąpieniu podziękowała wszystkim nauczycielom i pracownikom szkoły za trud, jaki wkładają w wychowywanie młodego pokolenia, wręczyła nagrody oraz życzyła radości i sukcesów w dalszej pracy. Na zakończenie części artystycznej uczniowie obdarowali swoich pedagogów i pracowników obsługi kwiatami. (E.Głodzik)

Poprawiony: środa, 17 października 2018 23:51

Spotkanie z policjantem - 9.10.2018

Email Drukuj PDF

Wraz z początkiem roku szkolnego, w trosce o bezpieczeństwo dzieci, policjanci z Komendy Powiatowej w Mielcu prowadzą działania profilaktyczno-edukacyjne. 9 października klasy 0-III spotkały się z Panem dzielnicowym, który przeprowadził pogadankę nt.  bezpieczeństwa uczniów w różnych sytuacjach (spotkanie z wałęsającym się psem, z nieznajomym). Policjant rozmawiał z najmłodszymi uczniami naszej szkoły o prawidłowym przekraczaniu jezdni, poruszaniu się po niej w przypadku braku chodnika. Podkreślił także, jak ważne jest noszenie elementów odblaskowych na odzieży czy plecakach, zwłaszcza po zmroku. Przypomniał o podstawowym wyposażeniu roweru oraz potrzebie zapinania pasów jeśli podróżujemy samochodem. Pan dzielnicowy  uświadomił uczniom jakie skutki może nieść niewłaściwe korzystanie z Internetu. Wskazał również na kulturalne i bezpieczne zachowanie się w szkole. Spotkanie zakończyło się pytaniami uczniów, na które gość chętnie udzielał odpowiedzi.(A.Foryt)

Poprawiony: poniedziałek, 15 października 2018 17:05

Wycieczka do Sandomierza i Baranowa Sandomierskiego - 8.10.2018

Email Drukuj PDF

8 października 2018 roku odbyła się wycieczka do Sandomierza. Uczestniczyli w niej wszyscy uczniowie Szkoły Podstawowej w Książnicach wraz z wychowawcami i niektórymi rodzicami. Najpierw wszyscy zebraliśmy się na parkingu obok naszej szkoły. Następnie powitali nas nauczyciele. Potem wsiedliśmy do autokaru i zajęliśmy swoje miejsca. W dalszej kolejności nauczyciele sprawdzili listę obecności. Okazało się, że wszyscy są obecni, a więc wyruszyliśmy w podróż do Sandomierza. Podczas jazdy uczestnicy wycieczki podziwiali piękne, kolorowe, jesienne krajobrazy oraz miło ze sobą rozmawiali. W połowie drogi zatrzymaliśmy się w pobliżu Jeziora Tarnobrzeskiego. Spacerowaliśmy po jego brzegu i zbieraliśmy kamienie. W końcu wyruszyliśmy w dalszą podróż. Po długich oczekiwaniach dotarliśmy do Sandomierza, a tam zaczęliśmy zwiedzanie miasta. Najpierw wsiedliśmy na statek, którym odbyliśmy  rejs po Wiśle. Gdy płynęliśmy, podziwialiśmy piękną rzekę. Później pojechaliśmy do Wąwozu Królowej Jadwigi, który liczył pół kilometra długości i był dość głęboki. Dróżka, która prowadziła jego dnem, była usypana kolorowymi liśćmi. Gdy wyszliśmy z wąwozu, udaliśmy się w kierunku kościoła św.Jakuba. Został on wybudowany w XVI wieku przez dominikanów. W dalszej kolejności poszliśmy na Rynek, aby kupić pamiątki. Później udaliśmy się na obiad do restauracji ,,Ciżemka". Zjedliśmy tam zapiekane ziemniaki, filet z kurczaka i surówkę z marchewki. Gdy wracaliśmy do autobusu, zrobiliśmy sobie jeszcze grupowe zdjęcie na Rynku Starego Miasta. Następnie wyjechaliśmy z Sandomierza. Po drodze zatrzymaliśmy się jeszcze w Baranowie Sandomierskim, by zwiedzić zamek i ogród zamkowy. Ten zamek jest zwany ,,Małym Wawelem", bo jest przykładem architektury renesansowej. Później ruszyliśmy w drogę powrotną. Wesołe rozmowy i drobne upominki od pani kierownik wycieczki jeszcze bardziej umiliły nam czas. Na koniec śpiewaliśmy piosenki. W końcu dotarliśmy do Książnic. Pożegnaliśmy się z paniami i rozeszliśmy się wraz z rodzicami do domów. Według mnie to był niezapomniany dzień, ponieważ wspaniale się bawiliśmy. Wydaje mi się, że inni uczestnicy wycieczki też tak myślą. Dowiedzieliśmy się tam wiele ciekawych rzeczy o Sandomierzu. (Katarzyna Szostek kl.VI)

Poprawiony: wtorek, 16 października 2018 16:15

Pasowanie na ucznia - 4.10.2018

Email Drukuj PDF

Pasowanie na ucznia to bardzo ważna uroczystość w naszym szkolnym kalendarzu imprez. Tradycyjnie, jak co roku w październiku dzieci klasy pierwszej zaprezentowały swoje umiejętności w przygotowanym wcześniej programie artystycznym. Po występie przystąpiły do zdania egzaminu przed zaproszonymi gośćmi. Następnie wobec wszystkich zebranych złożyli uroczyste ślubowanie i przez panią dyrektor zostali pasowani ołówkiem na uczniów naszej szkoły. Ksiądz proboszcz udzielił pierwszoklasistom błogosławieństwa na ich nową drogę podejmowania obowiązków szkolnych. Dzieci zostały obdarowane prezentami przygotowanymi przez Radę Rodziców oraz PKO BP II oddział w Mielcu, który jest opiekunem naszej SKO. Nowi uczniowie powitani zostali wierszem i piosenką przez uczniów klasy II. Dalszą część swojego święta pierwszoklasiści wspólnie z rodzicami spędzili przy słodkim poczęstunku wcześniej przygotowanym przez ich mamy. Cieszymy się, że powiększyła się nasza szkolna rodzina. Mamy nadzieję, że pierwszoklasiści z wielką ochotą i zapałem podejmą obowiązki szkolne, a ten dzień na długo zostanie w Ich pamięci. Życzymy Im wspaniałych wyników w nauce i wzorowego zachowania.(A.Foryt)

Poprawiony: środa, 10 października 2018 05:28

Ogólnopolski Dzień Czytania ze Słodziakami – 28.09.2018

Email Drukuj PDF

W piątek 28 września w naszej szkole  zorganizowano obchody Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania z Gangiem Słodziaków. Podczas spotkania z przedszkolakami i zerówkowiczami, chętni uczniowie z kl. I – III, przebrani za leśne zwierzątka czytali  najmłodszym opowiadania z książki Renaty Piątkowskiej „Co się dzieje na leśnej polanie, czyli wesołe przygody Gangu Słodziaków”. Wszyscy z wielkim zainteresowaniem słuchali przygód lisa Lucka, jeża Jerzyka, bobra Borysa  czy sowy Zosi. Ten ważny dzień poprzedzony był akcją indywidualnego czytania w domu. Wszystkie dzieci otrzymały albumy, które uzupełniały nalepkami ulubionych bohaterów z wyżej wymienionej książki, za codzienne, głośne czytanie w domu (minimum przez 10 minut) dowolnych tekstów. Akcja głośnego czytania, której patronem była Biedronka, spotkała się dużym zainteresowaniem wśród dzieci i okazała się pomocą w budowaniu nawyku codziennego czytania uczniów. Pasję do czytania trzeba bowiem zaszczepiać  od najmłodszych lat, ponieważ pełni ono ważną rolę w rozwoju dziecka – uczy samodzielnego myślenia, ćwiczy pamięć i koncentrację oraz pobudza wyobraźnię.(B.Borzęcka)