„GRAM I KIBICUJĘ FAIR PLAY” - pod takim hasłem na parę dni przed mistrzostwami Euro2012 obchodzono w Szkole Podstawowej w Książnicach „Dzień szkoły bez przemocy”, w ramach którego zorganizowano turniej składający się z rozgrywek piłkarskich oraz elementów kibicowania w myśl zasady FAIR PLAY. Zmagania sportowe miały na celu popularyzację piłki nożnej i aktywnych form spędzania wolnego czasu wśród dzieci oraz umożliwienie rywalizacji sportowej szkolnych drużyn piłkarskich w duchu fair play. Rozgrywki były również wspaniałą okazją dla dzieci do zaprezentowania różnorodnych umiejętności artystycznych i piosenkarskich. W przerwach między meczami odbyły się konkursy kibicowania: Konkurs na Piosenkę Dopingującą Swoją Drużynę, Konkurs na Transparent, Konkurs na Przebranie Kibica. Przez cały czas zawodów Komisja Konkursowa oceniała zaangażowanie, doping i atrybuty kibica. Przed zbliżającym się Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej 2012 chętni uczniowie mogli wykazać się wiedzą, biorąc udział w konkursie „My przed Euro 2012”.
W rozgrywkach piłkarskich rywalizowali uczniowie z trzech szkół Gminy Mielec: Rydzowa, Podleszan i Książnic. Na boisku szkolnym rozegrano kilka emocjonujących meczy, w systemie „każdy z każdym”. Zawodnicy byli bardzo dobrze przygotowani, rozegrali bardzo ładne i efektywne akcje, co bardzo podobało się publiczności. Rywalizacja przebiegała zgodnie z przepisami obowiązującymi w piłce nożnej i zasadą fair play. W sportowej atmosferze wszyscy świetnie się bawili, a jury przyznało poszczególnym drużynom maksymalną liczbę punktów za fascynujące mecze i wspaniałe kibicowanie. Na koniec rywalizujące drużyny otrzymały okolicznościowe puchary i pamiątkowe dyplomy, a zawodnicy nagrody i upominki ufundowane przez firmę handlową pana Ryszarda Łakomego - „Varia”.
Towarzyszące turniejowi emocje, ambicjonalne podejście zawodników, doskonały klimat dopingującej publiczności tworzył niezapomnianą atmosferę zdrowej rywalizacji i przygotowywał do właściwego przeżywania mistrzostw odbywających się w naszym kraju. (B.Borzęcka)